Sper să nu ne mintă și USR-Plus…

De construit, în țara asta, ar trebui să se ocupe – la bun început – decidentul administrativ. Care, ce să vezi, este politic 100%. De construit, în țara asta, nu se realizează nimic. S-a discutat despre 9 spitale regionale, avem fix o dudă. S-a discutat de drum rapid aici, de la Tg-Jiu la Craiova, din 2012 încoace. Avem, din nou, aceeași dudă coaptă. Ce vrem să scoatem în evidență? Că nu e deloc greu ca elementul politic să spună, să promită, doar darul vorbirii coerente îl capeți de mic, nu?


Avem niște declarații interesante, pe care mi-aș dori din tot sufletul să le credem, să ni se dovedească validitatea lor. Concret, doi miniștri USR-Plus ne promit mare, sarea și plaja.


Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a vorbit recent, la televiziunea națională Digi24, despre autostrada A7, care ar trebui să lege Ploieștiul de Pașcani, adică Bucureștiul de regiunea istorică Moldova. Zice așa domnul ministru al acestui portofoliu atât de important: „Va fi relativ ușor de construit, pentru că e în zona de câmpie. Va fi și prima autostradă din România la standarde de 2021, de la bun început va avea perdea forestieră și stații de încărcare pentru mașini electrice. (…) CNAIR are deja proiectul tehnic făcut”. M-am oprit la prima parte din declarație. Bă, ești nebun?! Va fi ușor de construit?! În România?!?! În țara unde hârtiile se rezolvă – dacă se rezolvă!!! – în câțiva ani pentru o asemenea investiție?! În țara unde se suplimentează anual acest gen de investiție, că doar trebuie și gura unora să pape mai mult?! În țara unde 10% este din oficiu dispărut, că altfel nu demarezi nimic?!

În fine, poate-s eu reticent și d-l Ghinea chiar va face tot ce spune și ce crede. Mergem mai departe, avem o altă declarație, a unui alt ministru USR-Plus, tot pe subiectul acesta: „Pentru autostrada A7 avem totul făcut, inclusiv proiectul tehnic. Îi dăm constructorului doar schițele. Nu mai pasezi acea responsabilitate. În mai se lansează la licitație de execuție până la Buzău, Ploiești-Buzău. După 3 luni urmează Buzău-Focșani, după 2-3 luni urmează Focșani-Bacău și sper să intre tot anul asta Bacău-Pașcani. (…) Acum vom vedea cât durează o licitație în România. În ultimii ani s-au mișcat mai repede. Există eforturi să mai eficientizăm partea de achiziții. Aș vrea anul acesta să încheiem contractele efectiv. Lucrările ar trebui să dureze în zona mai ușoară doi ani, în unele se duc spre doi ani și jumătate. Până în 2024 ar trebui să avem mare parte din această autostradă gata, dacă nu chiar pe toată”. Asta a declarat, tot pentru Digi24, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Remarc faptul că, în aceste cuvinte rostite luna trecută, d-l Drulă este mai aproape de realitatea românească. Omul ar vrea, știe cum se întind treburile astea procedurale la infinit, are un discurs mai nuanțat, aplecat spre ce avem noi în piață.


Tocmai de asta sper în cele declarate de USR-Plus. Nu că aș avea așteptări majore, dar totuși mai sper. În ce? Să nu fi fost iar mințiți, cum au tot făcut-o clasicii politicii autohtone…

Ionuț Catrina

creme

creme

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *