… iar pentru asta, e nevoie de infrastructura necesară. Față de alți miniștri ai Transporturilor, s-au făcut pași importanți. Trist e că abia în 2024 vorbim de începuturile normalității…
Iată ce declară Sorin Grindeanu, onor ministru al Transporturilor: „Start modernizării Lotului 4 (54,25 km) al liniei feroviare Caransebeș-Timișoara-Arad!
Am emis astăzi Autorizația de Construire pentru lucrările pe cei 48,08 km, între Ronaț Triaj și Arad, dar și pe cei 6,17 km de cale ferată dintre Aradu Nou și Glogovăț.
Pe traseul acestui tronson de cale ferată, care tranzitează județele Timiș și Arad, se va lucra inclusiv la:
- suprastructură și terasamente
- 3 poduri, 53 podețe și 7 pasaje
- consolidări
- arhitectură și rezistență
- relocarea și protejarea utilităților.
Contractul (finanțat prin #PNRR) are o valoare de 2,18 miliarde de lei (fără TVA) şi prevede o perioadă de execuție a lucrărilor de 36 de luni.”
Tot el spunea, mai acum câteva zile: „Am aprobat astăzi în ședința de guvern indicatorii tehnico-economici pentru trei obiective importante de infrastructura mare de transport! - 20,1 de miliarde de lei au fost alocate pentru reabilitarea liniei feroviare Craiova- Drobeta Turnu Severin- Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est- Mediteraneean.
Suma asigurată prin Programul Transport (PT) 2021-2027 deblochează acest proiect de reabilitare a peste 225 de km de cale ferată. - 9,2 miliarde de lei vor asigura construcția Autostrăzii Pașcani- Suceava (parte a Autostrăzii Moldovei #A7) care va traversa județele Iași, Botoșani și Suceava.
Cu banii alocați prin Programul de Transport se vor construi cei aproximativ 62 de km ai acestei autostrăzi, pe traseul căreia vor fi realizate inclusiv 72 de pasaje, poduri, viaducte și 5 noduri rutiere (Nod Rutier Tătăruși – Heci, Nod Rutier Dolhasca, Nod Rutier Roşcani, Nod Rutier Dumbrăveni și Nod Rutier Aeroport Suceava). - 1,5 miliarde de lei pentru continuarea modernizării liniei de cale ferată Bucureşti Nord- Aeroportul Internațional Henri Coandă București.
Cu această sumă (asigurată prin fonduri externe nerambursabile, de la Bugetul de stat și din fonduri proprii ale CFR SA) se vor moderniza 8,6 km de cale ferată și vor fi construiți alți 6,9 km.
Firul II al căii ferate Mogoșoaia- Balotești (realizat în anul 2020) va fi electrificat, iar pe traseu se vor construi o infrastructură și o suprastructură noi.
Va fi construit și un racord de cale ferată electrificată la noul terminal (Terminalul Est), din care aproximativ 4 km vor trece printr-un pasaj subteran.”
Ionuț Catrina