Așa-i că vă era dor de vești de la Ministerul Transporturilor și, mai mult de atât, de vești pozitive despre P.N.R.R.-ul vieții? Ei bine, pe 14 septembrie, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a postat următoarele treburi:
„ARF a desemnat câștigătorul licitației pentru achiziția de noi #trenuri electrice, finanțată prin #PNRR!
Societatea poloneză POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (PESA) a câștigat licitația pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani.
Valoarea totală a achiziției este de 1,20 miliarde de lei (fără TVA) și include servicii de mentenanţă și reparații, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea și operarea trenurilor precum și transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie.
În contract este prevăzută o clauză privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și a cantității cu 9 rame electrice inter-regionale.
Ramele electrice RE-IR2 vor fi utilizate pe următoarele rute:
Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov;
Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova;
Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava;
Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava;
Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia);
Mangalia – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
(Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.
După finalizarea lucrărilor de electrificare, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute:
Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov;
Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.”
Partea bună pentru noi e că suntem prinși. Tg-Jiu e acolo.
Ionuț Catrina