PROIECT INTERNAȚIONAL ETWINNING WE ALSO HAVE RIGHTS!

În acest an școlar la Gărdinița cu Program Prelungit ,,Mihai Eminescu” s-a desfășurat proiectul eTwinning ,,WE ALSO HAVE RIGHTS!”, proiect inițiat și coordonat de Ana-Maria Bîzdoacă, Gradinita "Mihai Eminescu", Tg-Jiu, Târgu Jiu ROMÂNIA.

Parteneri în cadrul proiectului au fost preșcolari, elevi și profesori din cadrul următoarelor instituții de învățământ:
⦁ Gradinita „Mihai Eminescu”, Tg-Jiu, Târgu Jiu ROMÂNIA
⦁ Merkez Anaokulu, Merkez TURCIA
⦁ Faik Hızıroğlu İlkokulu, Pursaklar, TURCIA,
⦁ Gradinita cu Program Prelungit Junior, Slobozia, ROMÂNIA
⦁ Gülbirlik İlkokulu, Merkez, TURCIA
⦁ „Arabella” Kindergarten, Vidin, Vidin, BULGARIA
⦁ İBB Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu, İstanbul, TURCIA
⦁ Krišjāņa Valdemāra Ainažu pamatskola, Limbažu Novads, LETONIA
⦁ 18 Mart İlkokulu, Merkez, TURCIA
⦁ Gradinita program prelungit Nr. 13, Targoviste, Targoviste, ROMÂNIA
⦁ Hüseyin Akif Terzioğlu Anaokulu, Merkez, TURCIA
⦁ SCOALA GIMNAZIALA NR.133, Bucuresti, ROMÂNIA
⦁ Gülbirlik İlkokulu, Merkez, TURCIA


eTwinning – COMUNITATEA ŞCOLILOR DIN EUROPA are scopul de a facilita parteneriatele între instituţii de învăţământ preuniversitar din Europa. Prin intermediul platformei, eTwinnerii au acces la o reţea europeană şi oportunităţi pentru dezvoltare profesională, prin colaborarea în proiecte internaţionale şi prin participarea la seminarii internaţionale de formare/ schimburi de experienţă.


Prin participarea la proiecte de eTwinning (înfrăţire online între şcoli), preșcolarii și elevii au posibilitatea să comunice cu alţi preșcolari și elevi din ţările participante, să afle elemente de specific cultural sau de specific al educaţiei în ţările partenere, să înveţe utilizând noile tehnologii şi să îşi perfecţioneze competenţele de comunicare în limbi străine.

.
eTwinning facilitează accesul profesorilor la un mediu virtual de colaborare şi de schimb de experienţă, la parteneriate cu alţi profesori şi la activităţi de formare profesională, alături de colegi din ţările europene


Prin derularea activităţilor planificate, s-a urmărit: educarea civică în conştiinţa copiilor, pe baza cunoașterii drepturilor de care sunt liberi să se bucure, dar și empatia față de cei ale căror drepturi au fost și sunt încălcate, și dorința de a ajuta, de a promova libertatea de exprimare, pacea, armonia, prietenia, într-o societate liberă, în spiritul înțelegerii, păcii, toleranței, egalității și prieteniei; educarea atitudinilor şi comportamentelor copiilor în vederea acceptării diversităţii individuale în cadrul unui grup; promovarea unei atitudini tolerante, deschise, de acceptare, şi înţelegere firească a raporturilor dintre copiii.


Proiectul ne-a oferit oportunitatea unui schimb de experienţă, o modalitate de popularizare a bunelor practici, între instituţiile de învăţământ din Europa. Cadrele didactice implicate au preconizat schimbarea de comportamente ale părinţilor şi copiilor din unităţile de învăţământ implicate, şi-au propus să satisfacă cerinţele educaţionale sociale şi emoţionale ale copiilor şi să îmbine activităţi care să stimuleze creativitatea, curiozitatea şi dorinţa de a învăţa.

Fiecare patener a desfășurat activitățile planificate și a postat și comunicat pe Twinspace, produsele obținute:

  1. „Sunt mic, dar am drepturi!” – informarea si familiarizarea cu drepturile copiilor si importanța respectării acestora prin proiecții video/prezentări PowerPoint.
  2. „Parada meseriilor” – organizarea unei prezentări de costume, specifice profesiei dorite de fiecare copil, având ca scop stimularea imaginației și creativității, în vederea pregătirii pentru afirmare și adaptare.
  3. „Familia, dreptul tuturor copiilor!” – atelier de creație, în care s-au realizat afișe/postere bazate pe drepturile copiilor la o familie.
  4. „Drepturile copiilor și impactul lor asupra societății” – realizarea de desene, picturi, colaje de lucrări în format electronic, precum felicitări electronice, sau desene în format Word, Paint, PowerPoint și a avut ca scop conștientizarea și conștientizarea importanței respectării drepturilor copilului

Au fost obținute următoarele rezultate: Twinspace WE ALSO HAVE RIGHTS, blog WE ALSO HAVE RIGHTS, prezentări powerpoint, filme video, paradă, postere, pliante, logo, desene, tablouri, colaje de lucrări letric și în format electronic, precum felicitări electronice, sau desene în format Word, Paint, PowerPoint, expoziții cu produsele fiecărei activități, carte digitală cu drepturile copilului https://www.storyjumper.com/book/read/131031122/CHILDRENS-RIGHTS , un calendar, în format digital, cu drepturile copiilor https://app.emaze.com/@ALRCZWTTR/calendar-we-also-have-rights , jocuri digitale cu drepturile copiilor: https://wordwall.net/ro/resource/31142205/drepturile-copiilor; https://wordwall.net/ro/resource/31143220/childrens-rights, https://im-a-puzzle.com/share/29da4f13b7af4f2.jpg etc


Preșcolarii, elevii și cadrele didactice au avut acces la un cadru activ de învățare, la instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul didactic. Platforma etwinning.net ne-a oferit:
⦁ instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul de învăţare;
⦁ apropierea de celelalte ţări participante şi mai buna cunoaştere a acestora;
⦁ implicarea în activităţi curriculare comune;
⦁ un cadru atractiv de învăţare pentru preșcolari, elevi şi pentru profesori;
⦁ recunoaşterea oficială şi o mai mare vizibilitate a activităţii participanţilor la nivel naţional şi european;
⦁ premii anuale şi certificate naţionale şi europene de calitate pentru cele mai bune proiecte.
Acest schimb de experiență și inițiative ne determină să dezvoltăm noi activități și proiecte educaționale cu implicații ale cunoașterii intereselor copiilor și profesorilor din alte țări, întotdeauna în conformitate cu matricea de referință.

COORDONATOR PROIECT,
PROF. ANA-MARIA BÎZDOACĂ

creme

creme

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *