Se fac pași importanți spre modernizarea infrastructurii rutiere (și nu numai) din România. Nu doar pe parte rutieră. Ce e trist? Că abia acum vedem mișcare serioasă. Au trecut circa 35 de ani de la Revoluția din 1989. Ce e bine? Că totuși se mișcă lucrurile.
Iată ce scrie d-l Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor:
„Lucrările pe primele două loturi ale Autostrăzii Ploiești- Buzău (63,25 km) avansează într-un ritm bun!
Chiar dacă suntem în perioada de iarnă, constructorii au reluat lucrările.
Astfel, pe primul Lot (Dumbrava- Mizil), cu o lungime de 21 km, asocierea româno-italiană a ajuns la un stadiu fizic de 43%. Valoarea acestui contract este de 1,46 miliarde de lei (fără TVA).
Pe Lotul 2 (Mizil- Pietroasele), construit de o asociere româno-bulgară, lucrările au un stadiu fizic de aproximativ 42%.
Construcția acestui lot, cu o lungime de 28,35 km, costă 1,24 miliarde de lei (fără TVA).
Ritmul trebuie să crească însă pe măsură ce vremea se va îmbunătăți, având în vedere că ambele loturi (cu o lungime însumată de 49,35 km) au termen de finalizare anul acesta!
Pe Lotul 3 (Pietroasele- Municipiul Buzău), cu o lungime de 13,9 km, lucrările urmează să înceapă pe data de 1 martie 2023.
Asocierea de constructori turci are la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei (fără TVA) pentru finalizarea lucrărilor.
Construcția tronsoanelor din A7 (Autostrada Moldovei), între Ploiești și Pașcani, este finanțată prin #PNRR, motiv pentru care lucrările trebuie finalizate cel mai târziu în 2026”.
Și mai afirmă d-l ministru așa:
„Am verificat astăzi (acum 3 zile, mai exact – n. red.) lucrările de infrastructură mare din județul #Timiș! Pe șantierul Variantei Ocolitoare #Timișoara Sud constructorul este mobilizat și lucrările evoluează bine. La 1 martie urmează să înceapă lucrările la tunelurile de pe secțiunea E a autostrăzii Lugoj-Deva.
În plus, construcția noului terminal al Aeroportului internațional Traian Vuia se apropie de finalizare. La data de 31 martie va fi pregătit să preia fluxurile de călători pentru Spațiul #Schengen! Se lucrează și la modernizarea Gării de Nord din Timișoara, contract care trebuie finalizat până la sfârșitul acestui an.
Tot pentru modernizarea infrastructurii feroviare vor începe, la 1 martie, lucrările pe Lotul 2 (Lugoj – Timișoara Est) al căii ferate Arad-Timișoara-Caransebeș.
În paralel, sunt o serie de alte proiecte în derulare sau în pregătire pentru infrastructura rutieră, feroviară și aeroportuară care vor contribui la îmbunătățirea calității vieții și a performanțelor economice din județul Timiș.
Varianta Ocolitoare Timișoara Vest, noua linie de cale ferată care va asigura legătura dintre Gara de Est și Aeroportul Internațional Timișoara, construirea unor facilități cargo pentru aeroport sau pasajul feroviar Baader sunt doar câteva exemple.”
Ionuț Catrina