Dorinel Umbrărescu, cunoscut și sub numele de „Regele Asfaltului”, va construi tunelurile pe lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva (Holdea – Margina) folosind o metodă inedită. Acesta va utiliza metoda NATM (New Austrian Tunneling Method) în locul forajului cu utilaje TBM (cârtițe) utilizat în mod obișnuit pentru tunelurile feroviare.
Decizia de a folosi metoda NATM în locul forajului cu scuturi se datorează faptului că tunelurile nu au o lungime mare, ceea ce nu justifică achiziționarea sau închirierea de TBM-uri cu diametru de 13 metri. În comparație, diametrul capului de foraj folosit în tunelurile feroviare este de 9 metri.
Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva, între localitățile Margina și Holdea, va include două tuneluri pentru urși, având o lungime totală de 2,13 km din cei 9,13 km ai autostrăzii lipsă.
Tunelurile vor fi compuse din două galerii unidirecționale, prevăzute pe fiecare cale de circulație cu o platformă de 11,25 metri.
În cadrul acestui proiect, antreprenorul va trebui să realizeze și opt lucrări de artă, inclusiv un viaduct cu o lungime de 1.076 metri, care implică o complexitate tehnică ridicată.
Astfel, Dorinel Umbrărescu continuă să aducă inovație și metode neconvenționale în domeniul construcțiilor, impresionând prin abordarea sa inedită în realizarea tunelurilor pentru autostrada menționată.