PROIECT ERASMUS+ INCLUSION THROUGH GAMIFICATION!

Proiectele Erasmus+ îşi propun să sprijine dezvoltarea, transferul şi/sau implementarea de practici inovatoare, precum şi implementarea de iniţiative comune cu scopul promovării, cooperării, ȋnvăţării reciproce (peer learning) şi schimbului de experienţă la nivel european.

Acest tip de proiecte oferă posibilitatea organizațiilor implicate să lucreze la nivel transnațional, împărtășind și confruntând idei, practici sau metode de lucru, producând de asemenea rezultate tangibile.

Grădinița cu Program Prelungit ,,Mihai Eminescu”, benificiara  proiectului  Erasmus+ ,,INCLUSION THROUGH GAMIFICATION”, coordonat de profesor Ana-Maria Bîzdoacă, a organizat și desfășurat, în perioada martie-mai 2022, activități de implementare locală.

Prin intermediul proiectului Erasmus+ ,,INCLUSION THROUGH GAMIFICATION”  s-au organizat numeroase activități locale, atât cu preșcolarii, dar și cu cadrele didactice din grădiniță.

A fost desfășurat un concurs ,,LOGO COMPETITION IMPLEMENTATION”, faza internațională fiind câștigată de echipa României. Au avut loc întâlniri online între profesorii celor trei echipe, precum și între preșcolarii și elevii din grupele pilot. La final, a fost realizat un vocabular cu cuvinte traduse în patru limbi engleză, română, slovacă și turcă.

În această perioadă au avut loc ședințe de promovare a proiectului în rândul cadrelor didactice ale unităților de învățământ partenere, întâlniri de management online cu partenerii proiectului,  întâlniri cu preșcolarii și părinții acestora, au fost create bannere, afișe, colțuri Erasmus+, au fost completate chestionare de către profesori și preșcolari, rezultatele fiind popularizate pe rețelele de socializare,  pagina de facebook a grădiniței și site-ul grădiniței www.gradinitamihaieminescu.ro .

A fost creată pagina eTwinning a proiectului https://twinspace.etwinning.net/241409 , precum și https://webgate.ec.europa.eu/beneficiary-module/project/#/project-list.

În perioada martie – aprilie 2022 au avut loc întâlniri de evaluare și feedback cu conducerea unității și membrii echipei, întâlniri  cu cadrele didactice din grădiniță, întâlniri online atât cu cadrele didactice partenere, cât și cu elevii/preșcolarii din clasele/grupele pilot și au fost susținute activități demonstrative cu elevii/preșcolarii punându-se accentul pe activitățile STEM (știință, matematică).

Grupele pilot din cadrul Grădiniței cu Program Prelungit ,, Mihai Eminescu” au susținut diferite activități STEM bazate pe știință și matematică în luna aprilie 2022:

1. ,,DENSITY RAINBOW”- SȚIINȚĂ- GRUPA MICĂ ,,PITICII”- PROF. ANA-MARIA BÎZDOACĂ

2. ,,MATHEMATICS IN NATURE”- MATEMATICĂ- GRUPA MICĂ ,,PITICII”- PROF. ALINA OANA CORNESCU

3.,,THE FLOATING DINOSAUR”-ȘTIINȚĂ- GRUPA MIJLOCIE ,,VESELIEI”- PROF.MARINELA CHEBEȘI

4. ,,THE CHALLENGE OF NUMBERS”- MATEMATICĂ- GRUPA MIJLOCIE ,,VESELIEI”- PROF ANTONELA MAGDALENA CĂLIN

5. ,,THE FLOATING FLOWERS”- ȘTIINȚĂ- GRUPA MARE ,,FLORILE”- PROF. IOANA OTILIA MERCUREAN

6. ,,DETECTIVES OF GEOMETRIC SHAPES”- GRUPA MARE ,,FLORILE”- PROF. ALEXANDRA NICOLETA CONSTANTINESCU

Prin aceste aceste activități STEM ne-am propus să-i învățăm pe copii să facă o conexiune între ceea ce învață la domeniile experiențiale și lumea înconjurătoare. Activitățile STEM se aseamănă cu experimentele științifice, însă aici nu este inclusă doar știința, ci și alte elemente din jurul copilului, stârnind astfel curiozitate și interes în a explora lumea înconjurătoare. 

Ce abilități dezvoltă educația STEM?

♦ îi ajută pe copii să ducă rezolvările matematice și cele științifice dincolo de teorie și să le folosească pentru a rezolva situații din viața cotidiană.

♦Mai mult, aceste activități au contribuit atât la dezvoltarea gândirii critice, a celei logice, cât și la dezvoltarea gândirii creative, oferindu-le libertatea de a vedea răspunsul la întrebarea: Ce se întâmplă dacă fac asta?

♦ Îi ajută să gândească outside the box, într-o lume în care sistemul de educație a înăbușit creativitatea și imaginația.

♦ Le oferă oportunitatea de a vedea când greșesc și de a găsi o soluție.

♦ Educația STEM ajută copilul să transforme ascultarea pasivă în învățare activă. 

♦ Stârnește curiozitatea copilului, făcând procesul de învățare să fie amuzant, iar informațiile nu vor fi memorate astfel mai mult timp.

Aceste abilități îi vor ajuta pe cei mici să se dezvolte ca persoană, fiind extrem de utile atât pentru o cultură generală bună, cât și pentru a descoperi ce îl pasionează și ce carieră ar putea să urmeze. 

În perioada 29 mai – 4 iunie va avea loc LTTA 1 ,,GAMIFICARE. REPROIECTAREA SISTEMULUI DE REALIZARE”, în SLOVACIA, KOŠICE. În cadrul LTTA1, partenerii vor prezenta idei despre gamification, vor compara și vor analiza cum pot fi aplicate aceste idei în clasele/grupele pilot din fiecare școală cu abordare incluzivă.

Acest proiect este o oportunitate de învăţare pentru cei implicaţi – profesori, elevi, preșcolari. Fiecare dintre participanţi are de învăţat şi de câştigat în acelaşi timp. Proiectul aduce noi cunoştinţe, noi capacităţi, schimb de idei, transfer de practici creative, acces la noi materiale didactice, exersarea şi perfecţionarea limbilor străine în contexte reale, dezvoltă motivarea, dorința de implicare și setea de nou și descoperire, dezvoltă comunicarea și colaborarea.

PROF. ANA-MARIA BÎZDOACĂ

PROF. ALEXANDRA NICOLETA CONSTANTINESCU

creme

creme

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *