Îmi place de d-l Sorin Grindeanu. Nu sunt specialist, nu știu ce și cum, dar pare să se agite să miște lucrurile: „Am avut astăzi, la sediul MTI, o nouă întâlnire cu reprezentanții transportatorilor români!
Confederațiile patronale și Federațiile reprezentative ale transportatorilor rutieri au apreciat că în mai puțin de o săptămână, am făcut pașii necesari pentru implementarea măsurilor stabilite împeună pentru acest domeniu.
Guvernul a soluționat, de săptămâna trecută, aspectele legate de reintroducerea toleranțelor la mase și dimensiuni pentru depășirile peste limitele maxime admise şi a a aprobat o serie de actele normative care rezolvă:
- Eliminarea diferențierii între transportul rutier național și transportul rutier internațional în privința acordării despăgubirilor conform Convenției CMR.
- Posibilitatea reducerii tarifelor Autorizațiilor Speciale de Transport (AST).
- Eliminarea obligativității deținerii de către conducătorii auto a atestatului pentru transport agabaritic.
Am inițiat și măsuri care nu necesită adoptarea prin acte normative. Astfel, prin intermediul CNAIR, se iau măsuri pentru reducerea timpilor de așteptare în frontiere și implementarea separării fluxurilor UE și non-UE (acolo unde este posibil).
Printre demersurile concrete se numără şi:
- corelarea periodicității examinării psihologice a personalului din transportul rutier cu termenele aplicate în cazul transportului feroviar.
- corelarea Ordinului MTI 995/2011 (normele și procedurile de control ale ISCTR) cu noile prevederi din HG 1317/2023.
Un aspect important ține și de constituirea grupurilor de lucru pentru modificarea OG nr. 49/2022 privind transportul alternativ, dar și pentru îmbunătățirea cadrului normativ în vederea eliminării ”pirateriei” în transporturi. În cadrul acestor grupuri de lucru vor fi găsite soluții pentru modificarea cadrului legislativ privind condițiile de omologare, instalare și montare a tahografelor inteligente de generația a doua.”
Ionuț Catrina