Rute și drumuri

Continuă investițiile în drumurile din România, conform ministrului Sorin Grindeanu:
„Centura municipiului Timişoara va fi completată cu sectorul vestic!
A fost semnat astăzi contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, cu o lungime de 13,9 km. Constructorul turc are la dispoziție 1,41 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 -2027 și 30 de luni (6 luni perioada de proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea acestui obiectiv.
Varianta de Ocolire Timișoara Vest va face legătura între actualul sector nordic al municipiului Timișoara și Varianta de Ocolire Timișoara Sud (care a fost dată în circulație anul trecut). Noua variantă de ocolire va avea un profil de 4 benzi (2 benzi pe sens), iar pe traseul acesteia vor fi construite inclusiv:

  • un pasaj peste DN59 și peste linia CF100 (750 m);
  • un pasaj peste DN6 și linia CF133 (450 m);
  • pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m).
    Pentru asigurarea relațiilor de trafic contractul prevede și amenajarea a 4 noduri rutiere:
  • Nod rutier la intersecția cu DN69 (E671) și cu Drumul Național Centura Timișoara (DNCT);
  • Nod rutier la intersecția cu DN6;
  • Nod rutier la intersecția cu DN59A,
  • Nod rutier la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30).”
    Și mai spune așa Sorin Grindeanu: „Contractul pentru construcția unui nou tronson al Autostrăzii Unirii (#A8) intră în procedură de licitație! CNIR a transmis validare la ANAP documentația pentru proiectarea și execuția tronsonului Târgu Frumos-Lețcani (28,8 km).
    După validarea documentației, va fi stabilit termenul pentru depunerea ofertelor și va fi publicat în SEAP anunțul pentru participarea la licitație. Contractul, cu o valoare maximă estimată de 5,5 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, prevede construcția acestui nou tronson de autostradă în 46 de luni (10 luni pentru etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor). Pe traseu urmează să fie construite inclusiv:
  • 19 poduri (cel mai lung dintre poduri va avea o lungime de 1130 metri);
  • 2 tuneluri;
  • 2 noduri rutiere (Nod Podul Iloaiei și Nod Lețcani);
  • două spații de servicii;
  • două parcări de scurtă durată;
  • un Centru de Întreținere și Coordonare.
    Un sector de 4 km va funcționa și ca Variantă Ocolitoare a localității ieșene Podul Iloaiei.”
Accent In Gorj

Accent In Gorj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *