Dezvoltarea vine și (de) pe drumuri

Ce mai anunță ministrul Transporturilor, SorinGrindeanu?
Păi asta: „Primul Lot de 33,7 km al Drumului Expres Arad-Oradea are constructor desemnat!
Asocierea de constructori români și ucraineni are la dispoziție 2,32 miliarde lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport (#PT) 2021-2027, și 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor la acest nou sector de drum de mare viteză.
Contractul prevede inclusiv construcția unui pasaj, de 727 metri, peste Calea Ferată și DC77.
Drumul Expres Arad-Oradea, cu o lungime de 120,47 km, va fi compus din 3 loturi:
•⁠ ⁠Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură la DN79 (Salonta), în lungime de 5,3 km;
•⁠ ⁠Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul care va face legătura cu frontiera ungară (10 km);
•⁠ ⁠Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă Drumul de legătură cu zona industriala Arad Vest (2,9 km).
Dacă nu vor fi depuse contestații, contractul poate fi semnat peste 10 zile.”
Și mai spune asta: „”Undă verde” pentru extinderea regimului de zonă liberă în Portul Constanța-zona Midia.
La propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul a aprobat astăzi o decizie prin care se dorește stimularea investițiilor, impulsionarea activităților comerciale maritime și consolidarea poziției strategice a Portului Constanța în rețeaua europeană de transport.
Mai exact, prin actul normativ aprobat, teritoriile Portului Midia sunt integrate oficial în Portul Constanța, ceea ce determină o reorganizare administrativă și operațională. Se instituie extinderea regimului de zonă liberă pe o suprafață de 7,7 milioane de metri pătrați, ceea ce implică:
•⁠ ⁠modernizarea infrastructurii portuare și crearea unor facilități operaționale de ultimă generație;
•⁠ ⁠stimularea fluxurilor comerciale prin sporirea capacităților logistice;
•⁠ ⁠asigurarea unui regim vamal unificat pentru operatorii portuari, eliminând astfel discrepanțele legislative între diferitele zone ale portului;
•⁠ ⁠crearea unui climat investițional competitiv, favorabil atragerii de investiții;
•⁠ ⁠creșterea volumului schimburilor comerciale internaționale printr-o integrare eficientă în coridoarele de transport europene.

Zona Midia este parte a domeniului public al statului, aflată sub administrația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesionată către Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța.”

Ionuț Catrina

Accent In Gorj

Accent In Gorj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *