R O M Â N I A
JUDEŢUL GORJ
PRIMĂRIA COMUNEI JUPÂNEȘTI
Nr.2158 din 26.03.2025
A N U N Ț
Având în vedere prevederile art.VII alin.(3) lit.a) din Ordonanța de urgență nr.156/2024 pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, precum și art.VII ali.(7)/XI din OUG nr.121/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, Primăria comunei Jupânești, județul Gorj organizează la sediul instituției din Comuna Jupânești, sat Jupânești, strada Principală,nr.16, județul Gorj, concurs de recrutare pentru ocuparea următoarei funcții publice de execuție vacantă:
-1 post vacant de Consilier , clasa I, grad profesional superior, COMPARTIMENT CONTABILITATE- Id 277035 –aparatul de specialitate al primarului comunei Jupânești, județul Gorj.
-durata normală a timpului de muncă, respectiv :8 ore/zi, 40 de ore pe săptămână, perioadă nedeterminată.
Calendarul de desfășurare a concursului:
Perioada de depunere a dosarelor 26.03.2025-14.04.2025
Perioada selecție dosare concurs: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Perioada depunere contestație la selecție: în termen de cel mult 24 de ore de la data afișării rezultatului selecției dosarelor.
Perioada soluționare contestații la selecție: în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor.
Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 28.04.2025 ora 1100 , la sediul Primăriei comunei Jupânești, sala de ședință a Consiliului local din comuna Jupânești, sat Jupânești, strada Principală, nr.16, județul Gorj.
Data, ora și locul susținerii probei interviului se afișează odată cu rezultatele la proba scrisă.
Condiţiile de participare:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice (conform anunțului de concurs);
g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
h) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
k) i s-a aplicat una dintre modalitățile de ocupare a funcțiilor publice prevăzute la art.466 alin.(2).
Condiţii specifice pentru participare la concurs:
Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științelor economice.
Vechime minima în specialitate studiilor 7 ani.
Bibliografia și tematică:
- Constituția României, republicată, cu tematica Constituția României, republicată integral;
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare,republicată, cu modificările și completările ulterioare: cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare,republicată, cu modificările și completările ulterioare –integral;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu
modificările și completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare- integral; - Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.273/2006 privind finan’ele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica
Cap.III-Procesul bugetar;
6.Legea contabilității nr.82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica
Cap.III-Registrele de contabilitate.
Atribuţiile principale ale postului :
1.coordoneaza buna functionare a biroului contabilitate ;
2.întocmeşte şi elaborează raportările periodice lunare, trimestriale și anualec(dari de seama, balante,raportari ForExeBug)
3.urmareste si asigura finalizarea actelor contabile,a incasarii impozitelor si taxelor locale ;
4.controleaza modul cum s-a intocmit matricola,verdicitatea datelor ;
5.verifica periodic casieria institutiei, intocmeste procesul verbal de constatatere si il prezinta ordonatoriului principal de credite;
6.asigura si raspunde de pastrarea si intocmirea dosarelor si registrelor contabile, pe care le inventariaza si le preda anual la arhiva institutiei;
7.urmareste si verifica din punct de vedere economic derularea contractelor de achizitii de bunuri si prestari servicii pentru activitatea curenta a primariei;
8.exercita controlul financiar preventiv asupra intocmirii actelor de gestiune conform dispozitiilor legale pentru cheltuielile efectuate de la buget si extrabugetare
9.urmareste din punct de vedere financiar-contabil contractele incheiate pe achizitii publice;
10.va face parte din comisiile de negociere, licitatie, receptie lucrari, ori de cate ori conducatorul institutiei va stabili prin dispozitie;
11.intocmeste situatiile statistice cu datele necesare din documentele pe care le detine si le prezinta primarului;
12.se ocupă de rezolvarea calitativa,cantitativa si in timp oportun a sarcinilor ce le revin.
13.pastreaza secretul profesional si confidentialitatea lucrarilor;
14.prezentele atributii nu sunt limitative, putand fi completate si cu alte dispozitii emise de conducatorul autoritatii publice locale.
15.pregateste lucrarile de elaborare si aprobare a bugetului local, a bugetului serviciilor publice, le prezinta ordonatorului principal de credite pentru a fi supuse aprobarii consiliului local cu respectarea prevederilor Legii bugetului de stat , a prevederilor Legii 500/2002 privind finantele publice si ale Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificari si completari ulterioare;
16.impreuna cu ordonatorul principal de credite, pe baza limitelor de sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat si de transferuri consolidate, elaboreaza si depune la D.G.F.P. Gorj, proiectele locale de echilibrare si anexele la acestea pentru anul bugetar urmator precum si estimarile pe urmatorii 3 ani;
17.intocmeste bugetul de venituri si cheltuieli, cu rectificarile in sintetic si pe fiecare autoritate in parte: executiv, invatamant, cultura, gospodarire comunala,centru și sănătate si repartizeaza pe trimestre veniturile si cheltuielile aprobate prin bugetul local, in functie de termenele legale de incasare a veniturilor si de perioada in care este necesara efectuarea cheltuielilor si le prezinta spre aprobare ordonatorului principal de credite in termenul stabilit de legea finantelor publice locale;
18.asigura plata salariilor o singura data pe luna, in conditiile legii, pentru luna precedenta lucrata;
19.asigura plata cheltuielilor in limita fondurilor disponibile pe baza de acte justificative, intocmite in conformitate cu dispozitiile legale si numai dupa ce acestea au fost angajate , lichidate si ordonantate;
20.intocmeste impreuna cu ordonatorul principal de credite , contul anual de executie a bugetului si il prezinta consiliului local spre aprobare pana la data de 31 ianuarie și trimestrial execuția bugetului local ;
21.inregistrează lunar bilantul contabil ;
22.urmareste extrasele pentru conturile de cheltuieli si le indosariaza lunar; - intocmeste notele contabile cu privire la impozit si varsamintele aferente salariilor;
24.întocmeşte ordinele de plată pentru plata furnizorilor şi a documentelor pentru decontarea prin trezoreria statului ;
25.întocmeşte şi depune declaraţiile lunare la Administraţia Finanţelor Publice Gorj ;
26.lunar, intocmeste situatia cu monitorizarea salariilor pentru primarie si serviciile aflate în subordine ;
27.vizeaza din punct de vedere contabil toate contractele incheiate la nivelul Primariei Jupâneşti;
28.răspunde de organizarea lucrărilor de inventariere şi de valorificare a rezultatelor inventarierii ; - întocmeşte raportarea trimestrială privind utilizarea sumelor repartizate şi situaţia lunară privind obligaţiile de plată(arierate) către operatorii economici şi comunicarea acestor documente către Consiliul Judeţean Gorj;
Coordonate de contact:Primăria comunei Jupânești,sat Jupânești, strada Principală, nr.16, județul Gorj, telefon 0253230606, e-mail: primariajupinesti@yahoo.com,persoana de contact:Enache Mihaela-Ionela, secretar general U.A.T.
Dosarul de concurs conține în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut la art.137 lit.b) din Anexa nr.10 din O.U.G. nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art.VII din O.U.G. nr.121/2023;
b) copia cărții de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specific, după caz;
f) copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medical de familie al candidatului, și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluării psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazier judiciar;
h) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al Securității sau collaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Modalitatea de înscriere la concurs:
Potrivit dispozițiilor art.VII alin.(17) din O.U.G. nr.121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail primariajupinesti@yahoo.com.Dosarele de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrative de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Primar,
Gîrniceanu Ion