Aflat în litigiu cu CEO, un electrician de la Jilț Nord a vrut să blocheze calea ferată

Un electrician din cadrul Complexului Energetic Oltenia a vrut să blocheze calea ferată şi banda transportoare din cauza unui litigiu pe care-l are cu compania. Supărat că CEO nu îi angajează două rude, iar pe el nu-l promovează, Ion Purdescu a vrut să-şi pună maşina pe calea ferată de la Jilţ Nord. Protestul nu i-a reuşit întrucât trenul care transporta cărbune a deraiat în localitatea Dragoteşti, ultimele două vagoane din garnitură răsturnându-se. Circulaţia pe calea ferată uzinală din Dragoteşti va fi reluată în cursul zilei de joi.

Ion Adrian Purdescu are 30 de ani și de un deceniu încearcă împreună cu familia sa să redevină proprietar pe o suprafață de circa 4000 mp aflată la periferia localității Mătăsari. Pe terenul respectiv trece însă calea ferată folosită pentru transportul vagoanelor pline cu zeci de tone de cărbune, acum bărbatul cerându-le șefilor din Complexul Energetic Oltenia să negocieze cu el pentru a nu bloca total traficul feroviar. Purdescu lucrează la CEO și a mai avut astfel de încercări de protest și în trecut, în 2015 fiind chiar reclamat pentru faptele sale, la sesizarea șefilor companiei miniere, procurorii găsindu-l însă nevinovat atât pe el, cât și pe tatăl său. „Din cercetări rezultă cu suspecții Purdescu Vasile şi Purdescu Ion Adrian au efectuat aceste activități pe un teren proprietate privată, aceştia având dreptul de a poseda, folosi și dispune în mod exclusiv, absolut și perpetuu, în limitele stabilite de lege, astfel că infracțiunile de distrugere sau semnalizare falsă și împiedicarea sau îngreunarea circulației pe drumurile publice nu au fost săvârșite cu vinovăția prevăzută de lege de cei doi suspecți. De asemenea, referitor la sesizarea SC Complexului Energetic Oltenia SA privind săvârșirea infracțiunii de tulburare de posesie, se constată că fapta sesizată nu există, atât timp cât suspecții nu au ocupat fără drept terenul respectiv”, se arată în concluziile trase la finalul anchetei efectuate de procurorii motreni în baza plângerii depuse anul trecut de CEO.
Concluziile respective l-au și făcut pe Purdescu să reia acum protestul, el spunând că, de acum încolo, va negocia altfel cu șefii săi din CEO. „Atâta timp cât ești proprietar nu au ce să îți facă. Nu s-a văzut nicăieri în lume să îți facă dosar pentru proprietatea ta. Sunt și hotărâri definitive și irevocabile prin care sunt obligați să ne lase în deplină proprietate și liniștită posesie întreaga suprafață de teren. Bunicul meu are 7 hectare de pământ care au fost înghițite de excavatoare și nu am primit un leu pentru ele. Pentru alea nu mai facem scandal, că am zis că asta este, dar acum ne cerem drepturile”, spune bărbatul.

„Sabotajul”
Miercuri dimineață Ion Adrian Purdescu a venit cu mașina pe terenul său, având intenția să blocheze una dintre garniturile care transportă zilnic mii de tone de lignit din zonă. Bărbatul a așteptat mai bine de două ore până când un șef al său de la exploatarea minieră a venit și l-a chemat la negocieri, precizându-i că oricum stă degeaba întrucât traficul feroviar e deja blocat de două vagoane care au deraiat în cursul serii de marți pe raza localității Dragotești. Purdescu s-a lăsat greu înduplecat, dar după negocieri a comunicat că nu a ajuns la nicio înțelegere cu șefii săi. El vrea ca în schimbul renunțării la pretențiile pe care le are pentru terenul în cauză să fie promovat la locul de muncă și să îi fie angajate două rude, pretenții pe care șefii din minerit le consideră „exagerate”.
Purdescu a rămas acum în așteptare, el sperând ca azi angajații CFR Marfă să redeschidă traficul feroviar în zonă. Ieri câțiva zeci de muncitori au fost aduși la Dragotești împreună cu o macara gigant, capabilă să repună pe șine vagoane și locomotive deraiate. Muncitorii estimau că ar avea nevoie de 24 de ore pentru a-și termina treaba, caz în care, azi, Purdescu ar putea să treacă el la blocarea căii ferate ce trece pe proprietatea sa. El spune că nu renunță la protestul său din cauza bătăii de joc de care a avut parte ani de zile. „Știu că se fac reduceri de personal, dar și pe mine m-a luat Poliția de aici, împreună cu tata, de parcă eram ultimii infractori. Ne-au dus la Motru la secție, ne-au amprentat, ne-au pus tot felul de întrebări, numai să nu blocăm trenul. Acum s-a dovedit că suntem cu acte în regulă și tocmai de asta vrem să ducem protestul la bun sfârșit”, spune bărbatul.
PRETENŢII
În schimbul terenului de care are nevoie CE Oltenia, bărbatul cere angajarea a două rude şi avansarea lui. „Eu am pretenţie să facă două angajări şi să mă avanseze pe mine. În rest nu le-am cerut nici un leu. I-am spus chiar domnului director Dragu că sunt realist şi cer doar cele două angajări şi promovarea”, a precizat Ion Purdescu. Şefii din unitatea minieră cred că pretenţiile acestuia sunt prea mari. „Pentru o suprafaţă de 282 de metri pătraţi, cred că înţelegeţi şi dumneavoastră, s-au făcut două angajări, s-a discutat despre patru angajări, dar s-au făcut două angajări”, spune Marin Zamfir, şef în cadrul Carierei Jilţ Nord.purdescu

creme

creme

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *