Prima zi de școală a fost pregătită, atât din punct de vedere al activităților de reprezentare, cât și din cel al menținerii ordinii publice în zona unităților de învățământ preuniversitar.Astfel, în incinta și în zonele adiacente unităților de învățământ preuniversitar din județul Gorj au acționat peste 200 de polițiști și jandarmi, aceștia fiind sprijiniți și de către 45 de polițiști locali.
Totodată, dispozitivul de poliție rutieră a fost prezent în proximitatea unităților de învățământ și pe principalele artere rutiere din județul Gorj, pentru asigurarea fluenței traficului rutier și evitarea creării unor zone aglomerate.
La data de 11 septembrie a.c., polițiști din cadrul IPJ Gorj – Biroul Siguranța Școlară și Biroul de Analiză și Prevenire a Criminalității, împreună cu reprezentanți ai IJJ Gorj au participat la o ședință cu directorii unităților de învățământ din județ, unde au fost puse în discuție aspecte specifice de organizare în bune condiții a anului școlar 2024-2025.
De asemenea, polițiștii și jandarmii gorjeni au reluat, odată cu începerea anului şcolar 2024-2025, activităţile specifice pentru asigurarea climatului de ordine şi siguranţă în zonele instituţiilor de învăţământ din tot județul, precum și pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale, a delincvenței juvenile, a consumului de substanțe interzise, a absenteismului școlar, a discriminării și a violenței.În perioada 09-13 septembrie, jandarmii gorjeni au aplicat un număr de 19 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 550 lei (9 amenzi și 10 avertismente), în baza Legii 349/2002, privind prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun, elevilor depistați în timp de fumau în incinta unor instituții de învățământ.
Prezenţa activă a polițiștilor și jandarmilor gorjeni în zona instituţiilor de învăţământ asigură un climat de siguranţă elevilor şi cadrelor didactice, de a preveni faptele contravenţionale sau penale în proximitatea acestora, pe traseele de afluire şi defluire ale elevilor şi profesorilor, astfel încât să fie creat un mediu favorabil dezvoltării personale și educaționale iar procesul de învăţământ să nu fie afectat.