Consiliul Județean Gorj a depus spre finanțare, în cadrul Programului Național de Investiții în Infrastructura Unităților Spitalicești, proiectul „Reabilitare, modernizare, extindere (2S+P+8E+9R+heliport), dotare și relocare anexe – Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu, str. Progresului nr. 18, județul Gorj”, în valoare totală de 1.264.625.296,80 lei cu TVA (aproximativ 253 milioane de euro).
Durata de implementare a proiectului, conform cererii de finanțare, este de 60 de luni, de la data semnării contractului.
„Dincolo de cifre, trebuie să ne gândim la viețile oamenilor și la riscurile la care sunt supuși, în condițiile din prezent. Într-adevăr. Ne dorim ca investițiile care vor fi făcute, prin echipamentele moderne și condițiile din spital, să atragă cât mai mulți specialiști. Ne propunem să devenim un etalon, în ceea ce privește serviciile medicale din regiune, pentru că toate acestea asigură un act medical de calitate, o siguranță a pacienților care vin să se trateze, o șansă mult mai mare la viață. Nu este vorba despre sume, clădiri și echipamente, este vorba despre vieți salvate și cred că acest lucru contează, în primul rând, pentru Gorj, pentru gorjeni și nu numai”, a precizat Cosmin-Mihai Popescu, președintele Consiliului Județean Gorj.
Oficial, este cel mai amplu proiect de investiții în infrastructura sanitară din Gorj, din ultimii 30 de ani, însă nu doar din punct de vedere al valorii, ci și din punct de vedere al contribuției semnificative la creșterea calității actului medical.
Noul corp de clădire vor funcționa secții noi, respectiv radioterapie, Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) pentru copii, hematologia sau îngrijirile paliative iar heliportul situat la ultimul etaj, va fi o premieră pentru regiune.