În perioada 20 – 27 noiembrie, echipa de implementare a proiectului Erasmus+ ,,INCLUSION THROUGH GAMIFICATION” din cadrul Grădiniței cu Program Prelungit ,,Mihai Eminescu” a participat la prima mobilitate LTTA3 GAMIFICATION ÎN ȘTIINȚĂ, ENGLEZĂ, MATEMATICĂ desfășurată în Istanbul, Turcia, YAVUZTURK İLKOKULU.
PARTENERI:
- COORDONATOR – ȘCOALA PRIMARĂ PRIVATĂ, KOMENSKÉHO 2, KOŠICE (E10243574)
Slovacia – Orașul Košice
Website www.felixkosice.edupage.org - PARTEBER – YAVUZTURK İLKOKULU
Turcia – Regiunea İstanbul – Orașul İstanbul
Website http://yavuzturkilkokulu.meb.k12.tr - PARTEBER – GRĂDINIȚA ,,MIHAI EMINESCU”
România – Orașul Târgu-Jiu
Website www.gradinitamihaieminescu.ro
ECHIPA DE IMPLEMENTARE:
⦁ Coordonator proiect – prof. ANA-MARIA BÎZDOACĂ
⦁ Membrii:
⦁ prof. ALINA OANA CORNESCU
⦁ prof. MARINELA CHEBEȘI
⦁ prof. MARIA AUGUSTINA JUREBIE
⦁ prof. ALEXANDRA NICOLETA CONSTANTINESCU
⦁ prof. MIHAELA FUGACIU
PREZENTAREA SUCCINTĂ A ACTIVITĂȚILOR DERULATE PE PERIOADA DEPLASĂRII, PRECUM ȘI A MODULUI ÎN CARE AU FOST ATINSE OBIECTIVELE STABILITE INIȚIAL
LTTA2 s-a concentrat pe lecțiile de știință, engleză și matematică și pe modul în care gamification va fi inclusă în astfel de lecții pornind de la experiența și ideile fiecărui partener de proiect. Aceasta a fost prima etapă a proiectului nostru, pentru că parteneri au putut să învețe din experiența personală, să observe lecții, să ofere feedback și să sedfășoare lecții.
Plan de activitate:
Ziua 1: întâmpinare – eveniment cultural, discursuri ale autorităților, prezentarea agendei și îndeplinirea obiectivelor; tur al școlii de către elevi și profesori; prezentarea sistemului de învățământ și curriculum STEM; team building activități
Ziua 2: participarea la o lecție normală de Științe în TR; lecție de GamScience – RO; lecție GamScience – SK; întâlnire de feedback și evaluare
Ziua 3: participarea la o lecție obișnuită de engleză în TR; lecție de GamEnglish – SK; lecție de GamEnglish – RO; întâlnire de feedback și evaluare
Ziua 4: participarea la o lecție normală de matematică în TR; lecție de GamMath – SK; lecție de GamMath – RO; întâlnire de feedback și evaluare
Ziua 5: jocuri în aer liber organizate de TR; runda tabel – discuție de evaluare bazată pe feedback-ul elevilor; întâlnire de proiect pentru redactarea Capitolului II al ghidul – ședința conducerii pentru evaluarea evenimentului, stabilirea pașilor următori, stabilirea termenelor; prezentarea documentelor și a certificatelor Europass
În fiecare zi, după lecții, gazdele organizează tururi și excursii culturale vizite care consolidează obiectivele de diversitate culturală. Activitățile proiectului au fost concepute în paralel cu activitățile școlare obișnuite astfel încât să nu intervină cu programul şcolar clasic. Exemple de activități au loc în mod obișnuit, în timpul programului școlar al elevilor în sălile de clasă. Întâlniri de proiect desfășurate în sala de conferințe. Programul școlii a fost modificat pentru a permite elevii și profesorii din școala gazdă să participe la evenimentul de bun venit din Ziua 1.
Echipa participantă la acest LTTA a dobândit abilități și competențe specifice, precum și o mai bună înțelegere a practicilor educaționale într-un context european. Profesorii au intrat în contact cu metodele de predare folosite de profesorii gazdă la ora de Științe, Engleză și Matematică, dar și manuale, dinamica clasei și le pot compara cu cele familiare pentru a identifica aspectele care pot fi modificate, transferate sau adaptate. Prin prezentări și ținând lecții de GamScience, GamEnglish și GamMaths, și-au îmbunătățit abilitățile de prezentare, de comunicare în limba engleză. Prin activități de masă rotundă, și-au îmbunătățit abilitățile de lucru în echipă, gândirea critică, abilitățile analitice și de negociere. Până la sfârșitul săptămânii, au înțeles ceea ce funcționează, ceea ce trebuie îmbunătățit și ce se aplică în propriile lecții.
Profesorii au dovedit motivație și implicare în activitățile proiectului. Ei au dezvoltat în continuare legăturile cu partenerii astfel încât acestea să se extindă dincolo de parteneriat, pentru a asigura baza unei cooperări bune și eficiente. Au inițiat un schimb de idei, opinii și puncte de vedere pentru a lărgi înțelegerea diferitelor culturi, sisteme și mentalități.
DESCRIEREA SUCCINTĂ A REZULTATELOR OBȚINUTE
INTANGIBILE – la nivelul profesorilor participanți și al unor profesori din cadrul școlilor partenere (după ce profesorii participanți le transferă informațiile și bunele practici):
⦁ îmbunătățirea know-how-ului și abilităților participanții la utilizarea gamification pentru lecții de știință, lecții de engleză, lecții de matematică (curricula STEM)
⦁ înțelegerea diferențelor dintre elevi în ceea ce privește nevoile și așteptările – mai multă coeziune de grup
⦁ implicarea școlii și comunității în proiect
⦁ îmbunătățirea conștientizării culturale – profesorii participanți își vor îmbunătăți cunoștințele despre alte sisteme educaționale și despre alte culturi și mentalități
⦁ înțelegerea metodei de gamificare utilizată în predarea științei, englezei, matematicii
⦁ o mai bună înțelegere a tendinţe educaţionale moderne
⦁ dezvoltarea unei serii de abilităţi şi practici corespunzătoare celei europene context educațional
⦁ îmbunătățirea încrederii în sine, abilități de limba engleză, lucru în echipă, abilități de organizare a evenimentelor, îmbunătățite abilități de rezolvare a problemelor ale profesorilor participanți
⦁ motivare crescută a celorlalți profesori din partea celor participanți prin implicare în activitățile proiectului, să facă legături cu profesorii din alte școli europene
⦁ diseminarea întâlnirii în fiecare școală parteneră și în fiecare comunitate locală
TANGIBILE:
⦁ Capitolele 3,4,5 din Ghid, schițe pentru rezultate
⦁ planuri de lecție și materiale utilizate de fiecare partener în exploatare GamScience/GamEnglish/GamMaths
⦁ imagini
⦁ lecții
⦁ recompense pentru prezentarea școlii
⦁ analiza feedback
⦁ chestionare de satisfacție
⦁ certificate de prezență
⦁ Certificate Europass
⦁ evenimente de diseminare organizate la nivel local (workshop-uri în fiecare școală parteneră cu profesorii și elevii, în alte școli din comunitate să transfere bune practici; întâlniri cu părinții, autoritățile locale, ONG-uri educaționale; articole postate în mass-media locală etc.)
⦁ formulare de evaluare și raport (în timpul LTTA și după LTTA)
⦁ monitorizarea
Cei 5 profesori care au participat la LTTA2 au înțeles mai bine tendințele educaționale moderne în STEM și au dobândit o serie de abilități și practici corespunzătoare contextului educațional european privind STEM. Profesorii invitați la LTTA2 au făcut o comparație cu propriile strategii și au identificat câteva aspecte pe care le pot îmbunătăți în procesul de predare, învățare din la clasa proprie, la cele 3 discipline cheie: matematică, limbi străine și științe. În ultima zi a LTTA, toți participanții au avut o idee mai clară despre ce înseamnă conceptul de gamification și despre aplicarea lui la clasă.
PROF. ANA-MARIA BÎZDOACĂ